la-Romania.ro     


Fondat 2011     |                     Site dedicat informarii romanilor.                   |     


Acasa  |  Social  |  Politic  |  Economic  |  Legislatie  Sanatate  |  Medicina  |  Sport  |  Divertisment  |  Anunturi  |  Utile  |  Forum  |  Mall  |  Contact

Documentar: Audi

Agerpres

 

AUDI AG, cunoscut simplu ca Audi, este un producător de automobile german, cu sediul în Ingolstadt, Bavaria, Germania. Compania a evoluat prin preluarea de către Grupul Volkswagen a firmelor Auto Union și NSU Motorenwerke AG (NSU), cea din urmă având încorporată compania istorică Audi.

Compania își are originile încă din anul 1899, de la August Horch. Primul automobil Horch a fost produs în 1901, la Zwickau. În 1909, Horch a fost dat afară din compania înființată de el însuși și a pornit o nouă afacere în Zwickau și a continuat să folosească marca Horch. Foștii parteneri l-au dat în judecată pentru încălcarea drepturilor de autor, iar un tribunal german a decis că marca Horch aparținea fostei sale companii. August Horch a fost forțat să înceteze folosirea propriului său nume de familie în noua sa firmă constructoare de autovehicule. El a convocat o ședință pentru a găsi un nou nume pentru companie. În timpul ședinței, fiul gazdei, Franz Fikentscher, studia limba latină, într-un colț al camerei. De câteva ori a părut că vrea să zică ceva, dar se răzgândea, până când, în cele din urmă, a zis: "Tata! — audiatur et altera pars... Nu ar fi o idee bună să îi spuneți Audi în loc de Horch?".("Horch!" în germană înseamnă "ascultă!", echivalentul în latină fiind "audi!"). Ideea a fost acceptata cu entuziasm de toți cei de față. 

Audi a început cu un motor cu patru cilindri, de 2.612 cc (2.6 l), urmat de un model de 3.564 cc (3.6 l), precum și un motor de 4.680 cc (4.7 l) și unul de 5.720 cc (5.7 l). Aceste mașini au avut succes chiar și la evenimentele sportive. August Horch a părăsit compania Audi în 1920. În 1928, compania a fost cumpărată de danezul Jurgen Rasmussen, proprietarul firmei constructoare de automobile și motociclete DKW. În același an, Rasmussen a cumpărat ce a rămas din întreprinderea constructoare de autovehicule Rickenbacker, inclusiv utilajele necesare fabricării motoarelor cu opt cilindri. Aceste motoare echipau modelele Audi Zwickau și Audi Dresden, lansate în 1929. În același timp au fost produse modele cu șase, respectiv patru cilindri, cumpărate de la Peugeot. Automobilele Audi din acea perioadă erau luxoase, cu caroserii speciale. În 1932, Audi s-a unit cu Horch, DKW și Wanderer, formând Auto Union.

Dezvoltarea tehnică s-a intensificat și unele modele de Audi erau echipate cu motoare Horch și Wanderer. La sfârșitul anilor '30 și din 1940, Horch/Auto Union a construit două tipuri ("seria A" și "seria B") ale TAB-ului Sd Kfz 222 pentru dotarea armatei germane.

Sigla Audi constă în patru cercuri suprapuse, care reprezintă cele patru mărci membre ale Auto Union: primul cerc reprezintă Audi, al doilea reprezintă DKW, al treilea este Horch, iar ultimul, Wanderer.

În 1958, Daimler Benz a cumpărat 87% din acțiunile companiei Auto Union, iar în anul următor deținea 100%. În 1964, Volkswagen a cumpărat fabrica din Ingolstadt și mărcile Auto Union. Epoca motoarelor în doi timpi s-a sfârșit în anii '60. În septembrie 1965, ultimul model DKW, DKW F102, avea un motor în patru timpi și unele modificări în față și în spate. Modelul era numit oficial F103, dar era vândut simplu ca Audi (numele fiind al modelului, nu al producătorului, care era încă oficial Auto Union), dar mai târziu era știut ca Audi 72. Modelele erau denumite după numărul de cai putere și vândute ca Audi 60, 75, 80, și Super 90. Aceste modele au fost vândute până în 1972. 

În 1969, Auto Union s-a unit cu NSU, situat în Neckarsulm, lângă Stuttgart. Automobilul de dimensiuni medii la care lucra NSU, K70, urma să fie o combinație între Prinz, cu tracțiune în spate, și modelul futuristic NSU Ro 80. Totuși, Volkswagen a luat modelul K70 pentru propria sa gamă, încheind existența NSU ca marcă separată. Noua companie era cunoscută ca Audi NSU Auto Union AG. Volkswagen a prezentat marca Audi, în Statele Unite, pentru modelul anului 1970.

Prima mașină din acest regim a fost Audi 100, în 1968. Acesta a fost, în 1972, însoțit de Audi 80/Fox (care a constituit baza pentru Volkswagen Passat din 1973) și, în 1974, Audi 50 (redenumit Volkswagen Polo). Audi 50 a fost din mai multe puncte de vedere nucleul designului, deoarece acesta a fost prima apariție a conceptului Golf/Polo, care a dus la o mașină de succes mondial.

Imaginea Audi la acel moment era conservatoare. Ca atare, a fost acceptată propunerea inginerului constructor de șasiuri Jörg Bensinger de a fi dezvoltată tracțiunea integrală pe vehiculul militar de teren Volkswagen Iltis ("Dihorul") pentru un Audi performant, de raliu. Automobilul cu asemenea calități, Audi Quattro, un coupé turbo, a fost prezentat în 1980. Audi Quattro a fost primul automobil german de producție la scară largă cu tracțiune integrală permanentă prin intermediul unui diferențial central.

Frecvent menționate ca Ur Quattro ("Quattro original" sau "primar" sau "stra Quattro"), asemenea vehicule au fost fabricate în număr mic (toate construite manual de o singură echipă), dar, care au fost un model de mare succes în raliuri. 

În 1985, numele oficial al companiei a fost modificat din nou: Audi AG. În 1986, pe măsură ce modelul bazat pe Passat, Audi 80, începea să capete o imagine de "mașina bunicului", a fost lansat modelul Audi 89, cu o vandabilitate bună. În 1987, Audi a creat un model nou și foarte elegant, Audi 90.

Audi a prezentat, în toamna anului 1991, două modele sport: Audi quattro Spyder, la expoziția de la Frankfurt, și Audi Avus quattro, la expoziția de la Tokyo. 

În martie 1994, Audi AG prezintă la Geneva noul model pentru segmentul premium, Audi A8. Acesta este primul model cu caroserie completă din aluminiu. Din acel moment, un nou sistem de nume au fost utilizat pentru modelele Audi. Audi A80 a fost cunoscut sub numele de Audi A4, iar Audi 100 ca Audi A6. Aceste modele au fost urmate, în 1996, de Audi A3 un model reprezentativ pentru clasa compactă. Producția pentru Audi A2, primul model scos în volum mare a început abia în iunie 2000. 

După 2000, noi modele au apărut, de la limuzine la modele sport sau SUV. În prezent, Audi produce A1, A3, A4, A5, A6, A7, A8, Q3, Q5, Q7, TT, R8, RS. 

În 2014, modelul Audi quattro cu numărul 6.000.000 a părăsit linia de producție a fabricii din Ingolstadt. Vehiculul aniversar, un Audi SQ5 gri Monsoon metalizat a fost livrat unei familii din Statele Unite ale Americii. Cu aproximativ 170 de versiuni quattro, marca celor patru inele oferă cea mai cuprinzătoare gamă de vehicule cu tracțiune integrală.

Pentru a fi în permanență la curent cu ultimele noutăți și informații, urmărește-ne pe Facebook.


laAnunt.ro |eMedic.ro     |     LaMedic.ro     |     laExecutareSilita.ro     |     laHotel.ro     |     laZiar.ro     |     la-Facultate.ro     |     la-Firma.ro     |     la-Mall.ro     |     la-Masa.ro     |     la-Televizor.ro     |     Spune-ti parerea.ro

la-AlbaIulia.ro     |     la-Alexandria.ro     |     la-Arad.ro     |     la-Bacau.ro     |     la-BaiaMare.ro     |     la-Balti.ro     |     la-Barlad.ro | la-Bistrita.ro     |     la-Botosani.ro     |     la-Braila.ro     |     la-Brasov.ro     |     la-Bucuresti.ro     |     la-Buzau.ro     |     la-Calarasi.ro     |     la-Chisinau.ro     |     la-ClujNapoca.ro     |     la-Constanta.ro     |     la-Craiova.ro     |     la-Deva.ro     |     la-DrobetaTurnuSeverin.ro     |     la-Focsani.ro     |     la-Galati.ro     |     la-Giurgiu.ro     |     la-Hunedoara.ro|la-Iasi.ro     |     la-Medias.ro |la-MiercureaCiuc.ro     |     la-Onesti.ro | la-Oradea.ro     |     la-PiatraNeamt.ro     |     la-Pitesti.ro     |     la-Ploiesti.ro     |     la-RamnicuSarat.ro|la-RamnicuValcea.ro     |     la-Resita.ro     |     la-Roman.ro | la-SatuMare.ro     |     la-SfantuGheorghe.ro     |     la-Sibiu.ro     |     la-Slatina.ro     |     la-Slobozia.ro     |     la-Suceava.ro     |     la-Targoviste.ro     |     la-TarguJiu.ro     |     la-TarguMures.ro     |     la-Timisoara.ro     |     la-Tulcea.ro     |     la-Turda.ro | la-Vaslui.ro     |     la-Zalau.ro

eSante.ro     |     Journaux.ro     |     laTele.ro     |     Magasins.ro     |     Medecin.ro     |     Universites.ro

©2015